Retour- en restitutiebeleid
Overzicht
Ons retour- en restitutiebeleid duurt 30 dagen. Als er meer dan 30 dagen zijn verstreken sinds je aankoop, kunnen wij je geen volledige terugbetaling of omruiling aanbieden.
Om in aanmerking te komen voor een retour, moet je artikel ongebruikt zijn en in dezelfde staat verkeren als waarin je het hebt ontvangen. Het moet ook in de originele verpakking zitten.
Bepaalde soorten goederen zijn uitgesloten van retourneren:
-
Bederfelijke goederen zoals eten, bloemen, kranten of tijdschriften.
-
Intieme of hygiënische producten.
-
Gevaarlijke materialen of brandbare vloeistoffen/gassen.
Niet-retourneerbare artikelen zijn onder andere:
-
Cadeaubonnen
-
Downloadbare softwareproducten
-
Bepaalde gezondheids- en verzorgingsartikelen
Voor het afronden van een retour hebben wij een aankoopbewijs of ontvangstbewijs nodig.
Let op: stuur je aankoop niet terug naar de fabrikant.
Gedeeltelijke terugbetalingen
In bepaalde gevallen wordt slechts een gedeeltelijke terugbetaling verleend, bijvoorbeeld:
-
Boeken met duidelijke gebruikssporen
-
CD, DVD, VHS, software, videogames, cassettebandjes of vinylplaten die geopend zijn
-
Artikelen die niet in originele staat zijn, beschadigd of onderdelen missen
-
Artikelen die later dan 30 dagen na levering worden geretourneerd
Restituties
Zodra je retourzending is ontvangen en geïnspecteerd, ontvang je een e-mail ter bevestiging. Je wordt geïnformeerd of je terugbetaling is goedgekeurd of geweigerd.
Bij goedkeuring wordt je terugbetaling verwerkt en binnen enkele dagen automatisch teruggestort op je creditcard of oorspronkelijke betaalmethode.
Te late of ontbrekende terugbetalingen
Heb je nog geen terugbetaling ontvangen?
-
Controleer eerst opnieuw je bankrekening.
-
Neem contact op met je creditcardmaatschappij. Soms duurt het even voordat de terugbetaling officieel is verwerkt.
-
Neem daarna contact op met je bank. Vaak is er enige verwerkingstijd nodig.
Heb je dit allemaal gedaan en nog steeds geen terugbetaling ontvangen? Neem dan contact met ons op via {emailadres}.
Aanbiedingsartikelen
Alleen artikelen tegen de normale prijs kunnen worden terugbetaald. Aanbiedingsartikelen worden niet terugbetaald.
Omruilingen
Wij vervangen artikelen alleen als ze defect of beschadigd zijn. Wil je het omruilen voor hetzelfde artikel? Stuur ons dan een e-mail via {emailadres} en stuur je artikel naar: {fysiek adres}.
Cadeaus
-
Als het artikel bij aankoop als cadeau is gemarkeerd en rechtstreeks naar jou is verzonden, ontvang je een cadeaubon ter waarde van je retour.
-
Als het artikel niet als cadeau is aangekocht, of de gever het eerst naar zichzelf heeft laten sturen, wordt de terugbetaling naar de gever gedaan.
Verzending van retourzendingen
Om je product te retourneren, stuur je het naar: {fysiek adres}.
-
Je bent zelf verantwoordelijk voor de verzendkosten bij retourzendingen.
-
Verzendkosten zijn niet restitueerbaar. Als je een terugbetaling ontvangt, worden de verzendkosten afgetrokken.
-
De levertijd van een omgeruild product kan per locatie verschillen.
-
Bij duurdere artikelen raden wij aan om een traceerbare verzendservice of verzendverzekering te gebruiken. Wij kunnen niet garanderen dat wij je retourzending zullen ontvangen.
Hulp nodig?
Neem contact met ons op via {emailadres} voor vragen over retouren en terugbetalingen.